Αρχική » Νέα- Ανακοινώσεις » Συμμετοχή του Εσπερινού Λέρου στον “6o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση” με το έργο “Ηλιακή Αφαλάτωση”

Συμμετοχή του Εσπερινού Λέρου στον “6o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση” με το έργο “Ηλιακή Αφαλάτωση”

Η πρόταση του σχολείου αξιολογήθηκε από την επιτροπή του διαγωνισμού και προκρίθηκε στη 2η φάση.

Στον φετινό διαγωνισμό, υπέβαλαν προτάσεις συμμετοχής 194 ομάδες μαθητών από σχολεία όλης της Ελλάδας από τις οποίες προκρίθηκαν στη 2η φάση οι 175. 

Η Οργανωτική Επιτροπή του Διαγωνισμού θα καλύψει το κόστος του εξοπλισμού των ομάδων που στην περίπτωση της πρότασή μας ανέρχεται στα 70€.

Αναλυτική περιγραφή του έργου: Το κύριο μέρος της κατασκευής θα αποτελείται από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον καθώς και από ανακυκλώσιμα υλικά. Το κύριο μέρος θα είναι μία ξύλινη στεγανή κατασκευή που στο πάτο της θα έχει ένα μεταλλικό ταψί που θα γεμίζει με θαλασσινό νερό μέσω μιας αντλίας και στο πάνω μέρος της δεξαμενής θα τοποθετηθεί κεκλιμένη επιφάνεια από πλεξιγκλάς (υπάρχει φωτογραφία στο φάκελο images). Το πλεξιγκλάς θα συλλέγει την ηλιακή ακτινοβολία και θα τη μεταφέρει στο νερό το οποίο θα εξατμίζεται. Όταν οι υδρατμοί θα έρχονται σε επαφή με το πλεξιγκλάς θα υγροποιούνται λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας και μέσω μιας απορροής το νερό θα εξέρχεται από την κατασκευή και θα συλλέγεται σε ένα πλαστικό μπουκάλι. Οι αισθητήρες υγρασίας και θερμοκρασίας θα μετράνε θερμοκρασία και υγρασία εντός της κατασκευής και εκτός ενώ ο αισθητήρας φορτίου θα μετράει το βάρος του παραγόμενου νερού. Η LCD οθόνη θα εμφανίζει τις μετρήσεις των αισθητήρων ενώ θα είναι δυνατή η πρόσβαση στα στοιχεία αυτά μέσω Wifi.

Εκπαιδευτικοί στόχοι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές πώς λειτουργεί η αφαλάτωση.
  • Να έρθουν αντιμέτωποι με προβλήματα της ζωής στη Γεωμετρία και Πληροφορική.
  • Να ευαισθητοποιηθούν για το θέμα της προστασίας και της οικονομίας του γλυκού νερού.
  • Να αξιοποιήσουν ένα Arduino σε μία αυθεντική κατάσταση.
  • Να λύσουν πραγματικά προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διαδικασία μιας STEM κατασκευής.
  • Να βελτιωθεί η εκπαίδευση της επιστήμης και να γίνει συνειδητοποίηση της σημασίας της επιστήμης στην καθημερινή ζωή.
  • Να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον.
  • Να προωθηθεί η δημιουργία κοινοτήτων καινοτομίας.

Συντονιστές του έργου:

  • Βασίλειος Νταλούκας, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής
  • Γεώργιος Τσεγγελίδης, Εκπαιδευτικός ΠΕ85 Χημικός Μηχανικός

Περισσότερες πληροφορίες: https://openedtech.ellak.gr/2ndphase-2024/